Hem » Nyheter » Auktoriserad Redovisningskonsult Johanna Andersson
Publicerat 29 april 2020 i kategorin Nyheter
Auktoriserad Redovisningskonsult Johanna Andersson
Vi gratulerar vår medarbetare Johanna Andersson som numera är Auktoriserad Redovisningskonsult. Vi är väldigt stolta över att vi nu är tre Auktoriserade Redovisningskonsulter och en Auktoriserad Lönekonsult här på Hägerstensekonomerna.
Genom att anlita en Auktoriserad Redovisningskonsult får du rätt kompetens, effektiva kvalitetssäkrade rutiner, flerårig erfarenhet och en naturlig rådgivare som fungerar som företagets bollplank i frågor som rör ekonomi, administration och företagande. En Auktoriserad Redovisningskonsult har högt förtroende på marknaden – hos exempelvis myndigheter, banker och andra kreditgivare. Via din Auktoriserade Redovisningskonsult skapar du också bättre förutsättningar för ditt företags förtroende på marknaden.Srf
Auktoriserade Redovisningskonsulter® och redovisningsföretag arbetar enligt gällande branschstandard, Rex – Svensk standard för redovisningsuppdrag. Rex baseras på nordiska principer för redovisningstjänster och ersätter från januari 2018 den tidigare Reko-standarden. Rex tillämpas för att skapa hög kvalitet i uppdragen enligt konceptet ”rätt från början”.
En Auktoriserad Redovisningskonsult arbetar också som en naturlig rådgivare och kan hjälpa företaget med både lönsamhet och affärer. Med god insyn i företagets ekonomi kan ekonomisk analys visa de viktiga nyckeltal som påverkar företagets utveckling positivt eller negativt.
Vem som helst kan idag starta redovisningsbyrå och ta in uppdrag från företag. Det innebär att vi i Sverige har både seriösa och oseriösa redovisningskonsulter på marknaden. Vill du vara helt säker på att få kvalitetssäkrad hjälp med att sköta ditt företags ekonomi bör du därför anlita en Auktoriserad Redovisningskonsult. Auktorisationen har tagits fram för att hjälpa dig som företagare att lätt hitta de bästa kvalitetssäkrade konsulterna.
Publicerat 12 juni 2025
Srf konsulterna tipsar: Ny e-tjänst för digital deklaration av INK 1,2 och 4
Nu blir det enklare att deklarera digitalt. Skatteverket har lanserat en ny e-tjänst för inkomstdeklaration 1, 2 och 4 – med möjlighet att lämna bilagor eller övriga upplysningar. I den nya e-tjänsten kan uppgifterna skrivas under direkt för den som är behörig, alternativt skickas vidare till Mina Sidor för vidare hantering. E-tjänsten sparar inte uppgifterna så allt behöver …
Läs mer
Publicerat 12 juni 2025
Nya 3:12- regler – ett steg närmare lagstiftning
Nu har regeringen publicerat sin lagrådsremiss med det slutliga förslaget på förändringar när det gäller beskattning av kvalificerade andelar i fåmansföretag. Till stor del motsvarar de nu föreslagna reglerna de regler som utredningen presenterade i sitt förslag. Men några förändringar har skett. I den här artikeln sammanfattar vi de förslag till regler som regeringen nu …
Läs mer
Publicerat 12 juni 2025
Sänkt bolagsskatt – och andra skatteförslag inför höstbudgeten
Redan nu har Finansdepartement remitterat en rad skatteförslag som kan komma att ingå i höstbudgeten. Här är en sammanfattning av de förslag som har remitterats i maj och som är viktiga att följa fram till dess att ny lagstiftning eventuellt träder i kraft. Bland förslagen kan nämnas sänkt bolagsskatt och lägre moms på dansevent. Varför kommer alla skatteförslag redan …
Läs mer
Publicerat 12 juni 2025
”Lönekartläggning är inte ett hinder – det är en konkurrensfördel”
Från juni 2026 måste fler svenska företag följa EU:s nya direktiv om löneöppenhet. Men vad innebär det i praktiken – och hur kan mindre företag vända kravet till en strategisk styrka? Vi har pratat med Daniel Edenholm, expert på lönetransparens på Sysarb om hur lönekartläggning kan stärka både företagskultur och arbetsgivarvarumärke. Med det nya EU-direktivet om …
Läs mer
Publicerat 16 maj 2025
Ekobrottsmyndigheten: Redovisningskonsulten kan göra skillnad
Ekonomisk brottslighet är ett växande samhällsproblem – men också något vi tillsammans kan motverka. Hos Ekobrottsmyndigheten står det brottsförebyggande arbetet i fokus, och Auktoriserade Redovisningskonsulter lyfts fram som en viktig del av lösningen. Ekobrottsmyndighetens uppdrag är tydligt: att förebygga, upptäcka och bekämpa ekonomisk brottslighet. Men i takt med att …
Läs mer
Publicerat 16 maj 2025
Att tänka på när du planerar anställdas semester
Snart är det dags att planera sommarens semester. Här är några viktiga regler du behöver ha koll på som arbetsgivare. Tvingande och flexibla regler Semesterlagen innehåller både tvingande regler och sådana som går att anpassa via kollektivavtal. Du måste till exempel se till att varje anställd tar ut minst 20 betalda semesterdagar per år – om dagarna är intjänade. …
Läs mer
Publicerat 16 maj 2025
Ska du anställa en ungdom i sommar? Här är tre tips!
Det finns många saker du som arbetsgivare ska tänka på om du ska anställa en ungdom i sommar. Det är en förmån att få bidra till en persons första anställning – men det är viktigt att anställningen blir en bra start på arbetslivet. Här kommer tre tips till dig som ska anställa en ungdom. 1. Skriv ett anställningsavtal Ett tydligt anställningsavtal skapar …
Läs mer
Publicerat 14 april 2025
Dags att deklarera – nyheter och tips för dig som privatperson!
Den 2 maj ska deklarationen för dig som privatperson senast vara inne hos Skatteverket om du inte har fått anstånd att lämna den senare. Här kommer några bra tips på vägen. Nyheter i årets deklaration Förra året var första gången som plattformsföretag skulle lämna kontrolluppgifter i vissa fall vid uthyrning av fast egendom, försäljning av personliga tjänster, …
Läs mer
Publicerat 14 april 2025
Långtidssjuk – vad du som arbetsgivare måste göra
När en av dina anställda har varit sjukskriven i 30 dagar – och sjukskrivningen förväntas pågå i minst 60 dagar – har du som arbetsgivare ett ansvar att vidta arbetsplatsinriktade rehabiliteringsåtgärder. Den medicinska rehabiliteringen ansvarar sjukvården för. Ditt ansvar som arbetsgivare Rehabiliteringsansvaret gäller oavsett om sjukdomen eller skadan har uppstått …
Läs mer
Publicerat 14 april 2025
Momspaketet antaget i EU – vad händer nu?
Den 11 mars antog EU formellt ViDA – ett omfattande reformpaket som ska digitalisera momshanteringen i Europa och som vi skrivit om tidigare. Nu börjar den svenska resan mot implementering, och det är hög tid för både företag och redovisningskonsulter att sätta sig in i vad som väntar. Fredrik Andersson Carlö, verksamhetsutvecklare på Skatteverket, ger sin bild av nuläget – och …
Läs mer
Gå till startsidan